Xerrada-Taller d’Assetjament Escolar (Bullying)

Foto Portada:Thomas Ricker
CC Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

L’Ajuntament de Sabadell està molt compromès amb els seus joves, on des del Servei d’Atenció als Joves (SAJ) ofereixen tot tipus d’assessorament, activitats, publicacions i informació diversa.

Recentment vaig assistir com a oient a la Xerrada-Taller: No, no són bromes juntament amb el grup/classe on actualment imparteixo l’assignatura de Tecnologia a 2n d’ESO (en pràctiques). Aquesta activitat té com a elements destacats:

  • Objectius
    • Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
    • Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
    • Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.
  • Competències bàsiques:
    • Competència social i ciutadana
    • Competència d’autonomia i d’iniciativa personal

Els monitors a partir d’un context real d’assetjament van fer participar als alumnes en grups responent unes preguntes sobre aquesta situació per tal de traslladar entre tots els elements claus del Bullying, saber identificar-los i quines mesures es poden portar a terme.

Per part dels alumnes, l’acceptació va ser bona i no va derivar en cap conflicte, tot i que la representació del cas on els alumnes van assumir el rol de cada part del cas: Assetjador, Assetjat i Observadors; va quedar palesa la dificultat inicial en alguns nens alhora d’assumir un rol que no tenen.

Finalitzant la sessió es va projectar un vídeo (veure més a baix) sobre un cas d’assetjament on es veu clarament les tres parts del conflicte i com es pot solucionar el problema. Representava un cas d’homosexualitat de dos nois i les seves dificultats davant d’un grup de nois que els increpaven. Els observadors, part important d’aquests casos, va reaccionar positivament ajudant als assetjats, fent que aquestes dificultats en la seva relació desapareguessin trencant el seu vincle amb els assetjadors.

La responsabilitat del docent com a educador és vetllar pels alumnes i fomentar el bon ambient a l’escola. Per tant, la informació i formació sobre l’assetjament hauria de ser prioritària en la formació dels professors i professionals que hi treballen.

Informació addicional

Deixa un comentari